Starý zámok - Slovenské hrady

Všetky obrázky (6)
Zaniknutý hrad.

Poloha

Na východnej strane pohoria Malé Karpaty, v časti Pezinské Karpaty, západne od mesta Pezinok (160 m n.m.), na kopci Vimpergy (308 m n.m.).

Súčasný stav

Stopy po archeologickom výskume.

Prístup

Zaparkujeme pred Pinelovou nemocnicou v Pezinku (nachádza sa na severnom okraji Pezinka, pri výjazde na Pernek). Pri autobusovej zastávke začína Pezinský banský náučný chodník. Prvá zastávka - Zumberg je pri odbočke z hlavnej cesty k nemocnici. Pokračujeme po tejto ceste (smer Pernek) až k prvej odbočke vľavo, na ktorej sa nachádza zrekonštruovaná budova, bývalý Fabiánov mlyn - druhá zastávka. Prejdeme cez potok Blatnica k starým budovám Pinelovej nemocnice - tretia zastávka. Náučný chodník odbočuje vľavo k štvrtej zastávke - Zlaté baníctvo. Za piatou zastávkou - Kúpele sa chodník stáča ostro doprava. Šiestou zastávkou je Starý zámok. Pri tejto značke zídeme z náučného chodníka, vystúpime na vrchol kopca po ľavej strane. Tu možno násjť stopy po archeologickom výskume.

Odkazy na iné stránky

Diskusia

ImothepH       14.08.2018  13:42:14
Je tam len hromada kameňa už zarasteného trávou a náletovou zeleňou.