Čičava - Châteaux slovaques

Hrad Čičava

Discussion

jaro     12.06.2020  16:34:53
Jasne,hrad v madarizovanej podobe je naozaj CSICSVA teda CICVA,avsak po slovensky jednoznacne CICAVA.
Juraj     11.04.2020  11:06:33
Čičava je obec severozápadne od Vranova nad Topľou
Gabriel     14.08.2019  13:53:13
https://presov.korzar.sme.sk/c/22187345/pellegrini-si-pod-hradom-cicva-zahral-na-fujare.html
Gabriel     14.08.2019  13:52:51
https://presov.korzar.sme.sk/c/22187264/slavnosti-remesiel-a-medu-prilakali-ludi-pod-hrad-cicva.html
Gabriel     14.08.2019  13:52:23
https://presov.korzar.sme.sk/c/22185510/pod-hradom-cicva-otvoria-slavnosti-remesiel-a-medu.html
Gabriel     13.08.2019  13:28:46
https://presov.korzar.sme.sk/c/22185510/pod-hradom-cicva-otvoria-slavnosti-remesiel-a-medu.html
Gabriel     08.08.2019  11:24:50
https://humenne.dnes24.sk/pod-hradom-cicva-bude-od-stvrtka-do-nedele-zivo-sledujte-co-vsetko-sa-bude-diat-337790?fbclid=IwAR37xz3E2oo9UZIyxHEm7NREsDuirro1zIog9DarTQ9gzvPrVsgmiAW-AaI
Gabriel     08.08.2019  11:24:22
https://www.facebook.com/Pro.futuro.hradu.Cicva/photos/a.515851025144372/2573257662737021/?type=3&theater&ifg=1
Gabriel     03.07.2019  16:31:52
https://presov.korzar.sme.sk/c/22152352/prace-na-obnove-hradu-cicva-pokracuju-aj-v-tomto-roku.html
Gabriel     14.11.2018  14:21:18
https://presov.korzar.sme.sk/c/20956706/muzikanta-pod-hradom-cicva-oslovil-grof-zakliaty-do-podoby-kona.html
Gabriel     21.10.2018  10:47:19
https://humenne.dnes24.sk/video-archeologicky-vyskum-na-hrade-cicva-odhalil-aj-raritne-nalezy-312183?fbclid=IwAR3HUR2Y1yiX1b_saZWCkO1tVODDHTaVVSW4ddqk_JG6iWpMTSFAYogb0pU
Gabriel     21.10.2018  10:46:58
https://presov.korzar.sme.sk/c/20939423/na-hrade-cicva-odhalili-spojovaciu-chodbu.html
Gabriel     18.08.2018  08:34:45
https://presov.korzar.sme.sk/c/20894097/hradne-slavnosti-su-spojene-s-otvorenim-vcelarskeho-naucneho-chodnika.html
Gabriel     07.08.2018  13:16:50
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2586109951406490&set=a.510944658923040.137796.100000225326992&type=3&theater&ifg=1
Gabriel     31.07.2018  08:26:17
http://www.hradcicva.sk/okolie-hradu-a-pr%C3%ADroda.html
Gabriel     05.10.2017  13:14:23
https://www.facebook.com/Pro.futuro.hradu.Cicva/photos/a.515851025144372.1073741829.183829341679877/1622731284456335/?type=3&theater&ifg=1
Gabriel     28.09.2017  19:33:26
https://presov.korzar.sme.sk/c/20658823/v-obrazoch-nadsenci-zachranuju-zrucaniny-hradu-cicva.html
Gabriel     09.08.2017  06:27:23
https://www.facebook.com/Pro.futuro.hradu.Cicva/photos/a.515851025144372.1073741829.183829341679877/1571238806272250/?type=3&theater
jaro     29.06.2017  13:29:48
Tak aj Vranov je teda maďarský Varanno...
erik        27.06.2017  14:09:36
hrad sa vola ČIČVA NIE ČIČAVA
Gabriel     27.06.2017  05:56:00
https://presov.korzar.sme.sk/c/20565248/hutka-hrad-cicva-je-originalny-architektonicky-skvost.html
Gabriel     21.06.2017  13:01:54
http://www.hradcicva.sk/okolie-hradu-a-pr%C3%ADroda.html
Gabriel     04.06.2017  06:44:10
https://presov.korzar.sme.sk/c/20549130/etnofest-predstavi-ludove-tradicie-novym-zazitkovym-sposobom.html
Gabriel     31.05.2017  13:31:20
https://presov.korzar.sme.sk/c/20544921/zachrana-hradu-cicva-je-na-najlepsej-ceste.html
Gabriel     08.09.2016  06:20:13
http://www.vranovske.sk/sk/clanky/2016-34-cicvianske-hradne-slavnosti/
Gabriel     02.08.2016  05:21:29
https://www.facebook.com/183829341679877/photos/a.515851025144372.1073741829.183829341679877/1172093159520152/?type=3&theater
Gabriel     06.06.2016  19:50:48
http://vranov.korzar.sme.sk/c/8200553/hrad-cicva-caka-prieskum-a-ozivovanie-arealu.html?ref=trz
jaro     06.04.2016  17:00:13
Netreba mudrovať,ale viac študovať!
Peter     05.04.2016  14:56:51
K tomu nazvu hradu - mal by sa volat Čičva - ked to niekto nezunava tak potom neuznava ani NItru, Bratislavu a co ja viem co este... takto by sa to aspon dobre odlisovalo od vzdialenej obce Čičava...
jaro     04.04.2016  22:50:46
Maďarizovaný názov Čičva by už mal byť minulosťou ako aj monarchia!
potulny rytier        17.10.2014  20:29:03
Zdravím všetkých priaznivcov hradu Čičva! Dáva sa na známosť, že združenie na záchranu hradu pod názvom PRO FUTURO HRADU ČIČVA začalo tento mesiac svoju oficiálnu činnosť registráciou na MV SR. Takže týmto zároveň dávam na vedomie všetkým, ktorí nemajú len silné a múdre reči, ale majú aj skutočne chuť pomôcť a urobiť niečo pre tento skvost Zemplína, že sa k nám môžu pridať! V blízkej dobe budeme organizovať pod hlavičkou združenia prvú oficiálnu brigádu na hrade, o ktorej info, ako aj o ďalších aktivitách, nájdete na stránkach združenia: www.profuturo-cicva.szm.com . S pozdravom Potulný rytier Lobo :)
potulny rytier        13.09.2014  15:23:53
zdravím všetkých! založenie a rozbehnutie združenia na záchranu hradu je v plnom prúde. ale keďže ešte chýba jeho názov, nápaditý, originálny, týmto vyhlasujem rýchloanketu o názov združenia :) výsledky oznámim budúci týždeň. Ľubo
Simon        29.05.2014  17:09:47
Jofo, ak sa volal hrad v minulosti Cicava, daj k nemu poznamku ako minuly nazov, v sucasnosti sa vola Čičva. Bratislavu uz tiez nevolame Preszburg a Prešov Eperijes ;)
Michal        07.02.2014  15:57:28
hrad sa vola Čičva ... chodim tam rád od svojich 7-mich rokov, poznám ho naspamäť.
Milan        09.05.2013  20:37:40
Skoda ze tento pekny hrad nema svoje obcianske zdruzenie najme teraz ked sa mnoho hradov rekonstruuje a daju sa ziskat rozne granty aj podpora z mksr a na vychode je dost nezamestnanych co bi tu mohli pracovat a tak zveladit tento hrad.
Simon     18.04.2013  22:10:12
antonio...obec cicava je na opacnej strane za vranovom. oblast pod hradom poznam a vzdy som poznal sko čičvu, resp. cast sedlisk. a hrad som nikoho nikdy nepocul nazvat čičava az ked som zacal brazdit net, a to som odtialto.
Gabriel     11.04.2012  18:29:20
Prijemne prekvapenie, pomerne dost ruin, mnozstvo ohnisk, krasny vyhlad, tabule. skoda, ze sa nekonzervuje. Pekne viditelny z dialky zo vsetkych smerov. Zaujimava je krypta pod hradom.
antonio        14.12.2011  18:12:27
názov hradu je a bol vždy Čičava, je zo slova čič a ava, ava je staroslovanské pomenovanie pre vodu . latinsky aqva, Čičva názov skomolili maďary , lebo nevedeli význam slova, napr aj Nitra sa volala Nitrava , no maďari skomolili aj to, všetky váznamne hrady majú príponu AVA, Orava, Trnava, Bratislava, Myjava, Tibava, tak používajme správny výraz Čičava, kto chce vedieť viac obec Čičava vydala knihu o svojej histórii.
vasco     07.12.2011  14:39:34
ahoj, tak ako je to sým združením?Vznikne nejaké?Lebo taký krásny hrad by si zaslúžil aspoň nejakú konzerváciu a pod. :)
Bludný rytier        22.06.2011  22:17:54
Čičva ... Čičava ... hm ... naozaj, ťažko posúdiť čo je správne ... aj jedno aj druhé, vzhľadom na vývoj, jazyk a okolnosti ... no myslím že dôležitejšie je že čo s týmto nádherným hradom bude ďalej ... mal by niekto nejaký návrh? alebo presnejšie povedané bol by niekto schopný urobiť nejaký konkrétny čin? začať sa oň aspoň trochu starať? len tak, rekreačne, bez závazkov a vrámci dobrej vôle a snahy zachovať ešte to čo zostalo z jeho dávnej krásy??? hm?? ak áno, kontaktujte ma ... Lobo
Jarko        26.04.2011  14:23:37
Cicava je dobre napisane pozrite sa na najnovsiu mapu Slovenska ale volal sa aj cicva
Silva     21.10.2010  12:35:01
Tiež prosím o opravu názvu hradu, žiadna Čičava, ale ČIČVA je to. Tak to konečne pochopte a opravte to, prosím...Ďakujem, dúfam, že nie zbytočne.
xxx        02.08.2010  10:21:16
opravte na stránke názov hradu v Čičave nie je žiaden hrad. Hrad, ktorý je odfotený je v lokalite obce Sedlická - časť Čičva
Bludný rytier        09.01.2010  10:15:08
súhlasím, už to mali urobiť dávno., veď vo všetkých oficiálnych informáciach sa hrad uvádza pod menom Čičva
Eva        08.01.2010  15:18:53
Prosím opravte názov hradu, lebo ma picha pri srdci
Bludný rytier     30.05.2009  10:54:00
Zdravím Vás. Keďže záujem aktívne sa zapojiť do záchrany hradu je prakticky nulový, ruším nedelný zraz, resp. svoju účasť. Majte sa.
Bludný rytier        27.05.2009  08:46:46
Ahojte všetci! Bohužial musím z rodinných dôvodov svoju účasť na nedeľnej akcii zrušiť, ale to nebráni nikomu aby tam dorazil a dohodli ste sa čo a ako ďalej s Čičvianskym hradom i bezomna, alt. možme tiež premiestniť toto stretnutie na iný dátum, resp. ten ďalší víkend. Určite ma informujte o tom ako ste sa rozhodli a či sa Vám podarilo niečo tam poriešiť :) Pekný týždeň. Lubo.
lk     26.05.2009  19:35:34
Bludny rytier, daj, prs., info, ako dopadlo stretnutie - a to tu, alebo v odpovedi na mail, ktory som Ti poslal a posli tiez tel.kontakt. D. lk.
Bludný rytier        22.05.2009  15:41:33
Zdravím Vás priatelia hradov! a hlavne toho nášho, Čičavského :) Keďže sa mi ozvala ďalšia záujemkyňa o pomoc pri zachovaní tejto hradnej zrúcaniny a keďže asi ostatným k tomu aby sa pridali chýba len konkrétny impulz alebo niekto kto by to rozbehol (alebo sa o to aspoň takouto formou pokúsil), týmto dávam na známosť že: v nedeľu 31.5.2009 by som rád zorganizoval stretnutie všetkých ľudí ktorí by sa chceli nejako podieľať na tejto bohumilej činnosti. a kde inde ak nie priamo na Čičve :) takže predbežný čas stanovujem na 14.00 hod., prípadne ho môžme zmeniť podľa potreby, stačí sa ozvať. Verím že sa nejaký každémuvyhovujúci kompromis nájde. Takže dúfam v účasť tých ktorí by mali záujem sa angažovať v tomto diele a snáď neostane len pri slovách ale čoskoro sa podarí i nejaké to združenie vytvoriť a pustiť sa do práce. Veď aj sezóna na to ako stvorená už začala a počasie nám zatiaľ praje, a verím že víkendy či pracovné dni strávené na brigáde na tomto hrade nebudú pre nikoho, kto má aspoň trochu rád históriu svojho regiónu alebo celkovo stredovekú, strateným časom. Prajem Vám pekný víkend a teším sa na Vašu účasť! Bludný rytier (toho času z Čičvy) :)
LK     20.05.2009  00:26:29
Prajem prijemny vecer. Tak ako vsetci Cicavcania, Cicvania, Sedlistania, Podsedlistania, vranovcania a vsetci dalsi, ktori na hrade boli, poculi o nom, chystaju sa nan, ci maju akykolvek iny dovod a zaujem nieco pre hrad spravit, ma niekto z Vas zaujem nieco konkretne pre hrad spravit?? Prekonat sa trocha a nespoliehat sa len na inych a diskutovat a kritizovat, ale aj sam nieco robit pre zachranu vasho hradu? Na to, aby bolo o com diskutovat je treba hrad zachranit a ked sa k tomu odhodlate, potom bude aj kde diskutoat a navyse bude aj plno prilezitosti spolu diskutovat. Takze, ak je niekto z Vas ochotny sa pridat k zachrane hradu, prekonat pasivitu a obetovat kus svojho pohodlia a energie, dajte vediet - ci uz na tejto stranke, alebo priamo na mail Bludnemu rytierovi. Zostava mi len dufat, ze ludia spod a od tohto hradu vedia aj robit ň, nielen diskutovat ... :-). S pozdravom, LK.
Bludný rytier        18.05.2009  12:07:21
Zdravím LK i všetkých. Určite by som rád pomohol, ale spôsobom niečo hmatatelné robiť skôr než to organizovať, v tomto nemám žiadne skúsenosti. Iste to ale bez toho úplne nejde, tak sa skúsim popýtať u susedov z Brekovského hradu že ako na to a čo to obnáša a snáď sa to podarí rozbehnúť. Neviem ale či v tom nebudeme len dvaja, keďže priaznivci hradu sem chodia asi len raz za čas a vytvoriť údernú skupinu ľudí bude asi problém. Ja sem tiež mrknem tak raz za týždeň, keďže nemám k dispozícii net každý deň. Uvidíme či sa v najbližšej dobe k nám niekto pridá.
LK     15.05.2009  22:03:50
Pozdravujem Bludny rytier. Ano zakladom je odhodlana skupina ludi, ktori maju zaujem skutocne hradu pomoct. Potom by sa nasli aj prostriedky aj sposob ako ich ziskat, napr. cez rozne granty, ci uz z verejneho, alebo sukromneho sektora, priamym zapojenim obce / obci z okolia atď ... Pre zaciatok nie je treba ziadne milionove ciastky, na zaciatok treba ochotu nieco konkretne urobit. Navyse obec je, pokial viem, velmi naklonena podporit takuto aktivitu. Bludny rytier, co tak stat sa organizatorom takehoto zdruzenia? Mozu sa zaujemcovia hlasit u Bludneho rytiera? S pozdravom, LK.
Bludný rytier        09.05.2009  11:32:35
zdravím Vás! pripájam sa k názoru a výzve LK. ak sú vážni záujemcovi o záchranu a udržanie hradu, rád sa k Vám pridám. neviem akú podporu máš na mysli, LK, či finančnú alebo materiálnu, ale na začiatok by isto stačilo i odhodlanie a skutočné priloženie ruky k dielu. myslím že i prostriedky by sa našli keby kompetentní videli že existuje akčná skupina ľudí ktorí chcú hradu pomôcť a nezostávajú iba pri laných slovách. tak hor sa k činom! :)
LK     06.05.2009  23:30:53
Myslim si, ze viest jalove diskusie o nazvoch dedin, osad, potokov a potocikov nema vyznam, to nezmenite a najma hradu to vobec nijako nepomoze. Je to jednoducho o mlatenie prazdnej slamy. Ak ste z regionu - od hradu a nie je Vam lahostajne, ci hrad zlahne so zemou, ale nie, potom treba nieco pren spravit. Tak teda opat: su nejaki zaujemcovia, ktori by mali zaujem zacat sa o hrad starat? (vid priklad zdruzenia z nedalekeho Brekova). Podpora by bola. Staci dat vediet patrioti. S pozdravom, LK.
AGNES     29.03.2009  17:33:04
čIčAVKA JE POTOK,KTORY NEMA NIč SPOLOčNE Z HRADOM,čIčVA,JETO FAKT PORIADNY GULAš.
agnes     29.03.2009  17:29:26
ve´d obec Čičava je celkom ničo ine,vobec neni pod hradom.
LK        26.03.2009  21:52:15
Zaujimalo by ma, ci existuje nejaka organizacia, zdruzenie a pod., ktora by sa o hrad starala, resp. ma zamer jeho zachrany. D.
Miro     09.01.2008  07:28:04
Aj tak si myslím, že by sa to malo zladiť, Čičavu premenovať na Čičavku a potom by sa aj Podčičva mohla volať Podčičava. Zatial je to stále nelogické.... Inak ďakujem za vysvetlenie... je v každom prípade zaujímavé....
Marián Tkáč     30.12.2007  13:51:22
V 1. písomnej správe sa hrad plus okolité dediny uvádza ako "possessio Chichiwa", teda "Čičiva". Čičva je pomaďarčený názov Čičava podobne ako cestou do Chorvátska míňame na severe Slovinska dedinu "Lendava" s maďarským podnázvom "Lendva". Maďari skracovali slovanské koncovky "ava" na "va" a až napokon na "a". Príklad: Nitrava - Nitrva - Nitra. Názov ČIČAVA je praslovansky, keď v 11. storočí obsadili toto územie Maďari, dnešná dedina Čičava sa volala "Čičavka" akože "malá Čičava", v maďarčine "Csicsóka", hrad sa stal Csicsvou a dedina, ktorá vznikla pod hradom neskôr, dostala meno Felsocsiscva, teda Podčičva. Darmo sa dnešní Podčičvanci, oficiálne Sedlišťania, pajedia, história jasne svedčí v prospech ČIČAVA - ibaže komu postačuje pomaďarčené pomenovanie, prosím... Ak chcete poznať podrobnosti, kliknite si na oficiálu stránku obce Čičava, kde je umiestnená KNIHA O ČIČAVE a dozviete sa viac.
Miro     20.07.2007  10:43:45
Máš pravdu, že tie hrady patria do rôznych katastrov, ale to iba preto, že niekto rozdelil katastrálne územia tak ako mu to lepšie vyhovelo... Ale Čičva je tesne nad Podčičvou.. A videl som aj historický obrázok, kde bolo pod hradom napísané Cziczva teda Čičva po slovensky.. skutočne by ma zaujímalo kto vymyslel ten "nezmysel Čičava" tým Ťa nechcem obviňovať ako autora. Keď som vlani z hradu vysielal pre diplom "Hrady a zámky Slovenska" a udal som ho ako Čičavu, domáci ma išli doraziť, že komolím názov... ak som spmenul Čičvu, tak ma zasa ostatní operátori upozorňovali, že je to Čičava... To bol pekný guláš...
Tinusa     10.07.2007  16:22:25
No ta to s tym nazvom ze cicava ta to som sa dobre pobavila....sak pod hradom byvam som tam kazdy druhy den a urcite viem ze sa cicava nevola ale CICVA...ale fotky su vydarene....
Erik F        10.07.2007  15:56:59
....ja zos pocicvi, a znam ze se hrad vola čičva.....a nichto me nepresveči ze se vola jak tot valal ze čičava
Miro        10.07.2007  06:43:26
Aj keď som z opačného konca Slovenska, ak sa človek pozrie na mapu poriadne, musí byť každému jasné, že ide o niečiu chybu, aj keď pomerne starú, ktorá sa prenáša stále. Správne sa má hrad naozaj volať Čičva, veď aj obec je Podčičva a Obec Čičava sa nachádza až asi 10 km ďalej vzdušnou čiarou. Nevie neikto na koho sa obrátiť aby tento nezmysel bol opravený?
Jofo: Ono to s tou mapou nie je až také jasné ako by sa zdalo. Ak sa pozrieš do mapy znova, tak uvidíš aj ďalšie zaujímavé veci ako napríklad: Šintavský hrad sa nachádza v obci Sereď a nie Šintava, Spišský hrad patrí do katastra obce Žehra a nie Spišské Podhradie, Oravský hrad sa nachádza v Oravskom Podzámku, nie v Oravskom Podhradí. A to sú len prípady, na ktoré som si teraz narýchlo spomenul. Možno sú ďalšie. Preto by som tú mapu bral s rezervou... No a ak to považuješ za nezmysel a žiadaš nápravu, tak treba o tom vydať nejakú literatúru, alebo článok v dôveryhodnom periodiku a ak ti to uznajú nejakí renomovaní hradológovia, môže sa to opraviť. Žiaden problém..
gitka     26.05.2007  16:13:40
skoda ze to je zrucanina
gitka        26.05.2007  16:11:08
ja byvam prestne pod hradom Čičva je to super prejdem iba tem maličky lesik a som na hrade....niekedy ideme s kamaratkami opekat a hrame sa tam niekedy na schovávačky....=) tento hrad sa nevola Čičava ale Čičva.....
Anna     05.05.2007  16:29:54
Som obyvateľkou obce Sedliská nad ktorou sa hrad vypína a jeho správny názov je Čičva . Rada by som vedela, na základe čoho ste došli k názvu Čičava.
Jofo: Názov hradu ako Čičava sa spomína v niekoľkých knihách o hradoch. Zachytil som už diskusie na internete na túto tému, ale necítim sa byť kompetentný rozhodnúť čo je správne. Použil som teda názov spomínaný napríklad aj v literatúre uvedenej za článkom o Čičave (Názvy zámkov a hradov v Slovenskej republike).
Katarina     30.04.2007  21:29:41
Ja si tiež myslím, že Čičava nie je správny názov hradu. Od jakživa sa všade v minulosti opisoval ako Cziczva.
labaskova luboslava        06.03.2007  15:42:26
chybny nazov hradu, nie Cicava ale Cicva je spravne

Ajouter commentaire

Nom*:
E-mail:
Commentaire*:
Les champs indiqués par * sont obligatoires!